본문 바로가기

정보

성공하는 사람들의 9가지 습관을 알아보자.Araboza

반응형


.



안녕 일게이들아? 광복절 잘들 지내고 있지??

방금 포브스에 들어갔다가 좋은 글이 있어서 한번 요약해서 번역해볼려고해 

모자란 실력이지만 그래도 한번 盧력해볼게!






1. Cut your to-do list in half. Getting things done during your workday shouldn’t mean fitting in doing as much as possible in the sanctioned eight hours. Do you really need those 30 tasks on your to-do list? Take a less-is-more approach to your to-do list by only focusing on accomplishing things that matter.


1. To-do list (해야할 일 리스트) 를 반으로 줄여봐

To-do list 만들때 지키지도 못할 개수만큼 일단 적고보는 일게이들 분명 있을꺼라 생각해.. 하지만 정작 중요하지 않은것까지 다 하려고 하는것보다는 정작 자신에게 제일 중요한것을 위주로 우선 포커스하는게 더 중요하지 않을까?




2. Take more breaks. The ache in your brain after several long hours of work should be your signal to take a break. Since your brain has used up its glucose, give yourself a moment to refresh by going for a walk, grabbing lunch or a snack, or just meditating. You’ll come back recharged and ready to achieve greater efficiency.


2. 휴식시간을 늘려봐

일 많이 하는것도 좋고 컴퓨터 많이하는것도 좋은데 때로는 스트레칭도 하고 주변을 산책하거나 잠시 명상을 해보는것이 지친 피로를 회복하고 일의 효율성이 높아지는데 도움을 준다는건 다들 알고 있지? 지금 한번 실천해봐~!




3. Follow the 80/20 rule. Only 20 percent of what you do each day produces 80 percent of your results. Eliminate the things that don’t matter during your workday — they have a minimal effect on your overall productivity. For example, break your next project down into steps and systematically remove tasks until you end up with the 20 percent that gets the 80 percent of results.


3. 80/20 법칙을 따라해봐

이건 나도 솔직히 처음봤는데 사실 맞는말 같아. 사실 이 법칙은 경제학자인 파레토(Pareto)가 소득과 부의 관계를 증명하다가 발견한 법칙(?) 이야. "80%의 효과는 20%의 노력으로 얻어진다"라는 말인데 기업의 측면에서 본다면 기업의 20%의 제품이 그 기업의 매출이나 이익에서 80%나 차지한다는 그런 말로 이해할 수도 있어.

즉, 너가 하는 일의 효율성을 극대화하기 위해선 너의 그 20%를 얼마나 효율적으로 관리하고 개량하느냐에 달린거니깐 계획을 잘 세워봐.




4. Use your morning to focus on yourself. It’s a big productivity killer to start your mornings by checking your email and your calendar. This allows others to dictate what you accomplish. Start your day out right by ignoring your emails in the morning and getting in a good breakfast, reading the news, meditating, or working out. This will ensure you’ve got the necessary fuel for a productive day.


4. 너의 아침 시간을 너를위한 시간으로 만들어봐

사업하는 사람들중에서 아침에 일어나서 이메일을 체크하거나 캘린더를 체크하는일이 매우 중요하다고 말하는 사람들이 있을텐데, 사실 그것보다는 너의 아침식사를 얼마나 잘 챙겨먹느냐 혹은 뉴스보기나 명상하기 또는 아침에 운동하기 등을 통해서 너의 아침 시간을 얼마나 효율적으로 쓰느냐가 너의 하루를 얼마나 효율적으로 만들어갈 수 있느냐를 결정할 수 있어.




5. Tackle your challenging tasks before lunch. Knock out your most challenging work when your brain is fresh. If you have any busy work or meetings, save them for the afternoon. By scheduling your day this way, you’ll be able to create a new and more productive way to manage your time.

5. 힘든 문제가 있으면 점심 이전에 해결해보도록 해봐

사실 이건 4번의 연장선상에 있다고 볼 수 도 있는데, 원래 인간은 아침에 두뇌가 더 fresh하다고해. 그런이유로, 너가 해결해야하는 힘든 문제점들을 아침에 K.O. 시키는게 더 효율적이라고 말하고 있어. 하지만 바쁜 일게이들은 그럴 시간적 여유가 없으니깐 오후에 해도 괜찮아. 




6. Improve your email etiquette. Email is a productivity killer and usually a distraction from tasks that actually matter–don’t fall into this productivity trap. For example, people often copy multiple people on emails to get it off their plate, but this is a sign of laziness and actually distracts everyone else by creating noise against the tasks they’re trying to accomplish.

As a rule, if you receive an email where many people are CC’d, do everyone a favor by BCC’ing them on your reply. If your email chain goes beyond two replies, it’s time to pick up the phone.

6. 이메일을 보낼때에는 에티켓을 지켜서 보내

뭐 이건 盧무나 중요하고 기본적인거니깐 다들 알고 있겠지만, 여러 다수의 사람에게 이메일 보낼때 복붙해서 한번에 보내는 경우가 많은데 사실 이메일도 E-편지 잖아? 편지도 정성스럽게 자필로 써서 보내면 보내는 사람도 기분좋고 받는사람도 기분좋지? 그거랑 마찬가지야. 이메일도 그런식으로 보내면 받는사람도 겉으로 말은 안해도 널 긍정적으로 볼거야.




7. Create a system. You’ve probably developed a few productivity-ruining habits over the years. Manage your distracting ways by creating a system. For those of you who check your emails compulsively, plan a morning, afternoon, and evening time slot to manage your inbox. Otherwise, you’ll get distracted from accomplishing more important goals throughout the day.


7. 너만의 시스템을 한번 만들어봐

지금까지 살면서 너만의 효율적인 습관이나 방법들을 많이 얻어왔지? 나도 그래. 하지만 그 습관이나 방법들을 적용시키는데에 따로 체계가 잡혀져 있지 않은 사람들이 대부분이라고 생각해. 예를들어, 이메일을 자주 확인하는 일게이가 있다 치자. 물론 이메일을 자주 확인하는 습관은 좋아, 하지만 너무 자주하는것보다는 하루에 3번정도 시간을 정해서 그 정해진 시간에만 체크하는 습관을 들이면 이메일때문에 다른일에 한눈팔 경우가 줄어들고 일의 능률은 향상될거야.




8. Stop confusing productivity with laziness. While no one likes admitting it, sheer laziness is the No. 1 contributor to lost productivity. In fact, a number of so-called time-saving methods – take meetings and emails for example – are actually just ways to get out of doing real work. Place your focus on doing the things that matter most as efficiently and effectively as possible.


8. 생산성과 게으름을 절대 완전 다른거야.

사실 누구도 인정하고 싶어하진 않지만, 게으름이 생산성을 잃어 버리는 제일 주된 이유야. 이걸 어떻게 해결하냐고? 1번에서 to-do list 업급된것 있지 그 리스트 중에서 너가 가장 중요하다고 생각하는 것부터 순서대로 해결하도록 노력해봐. 많이 듣던 말이지만 사실 지키기 쉽지 않지.. 하지만 항상 제일 큰 일들부터 해결하고 나면 나머지 작은 일들은 상대적으로 쉽게 느껴지니깐 효율성이 상당히 높아질거야.




9. Stop multi-tasking. Stop trying to do 10 things at once! Changing tasks more than 10 times a day drops your IQ an average of 10 points. Get things done more effectively and efficiently by focusing on one task at a time.

Less is more when it comes to being productive during the workday. Stick to the basics for reaching productivity.


9. 멀티태스킹은 빛좋은 개살구야

10가지 일을 동시에 하려고 하지마. 한가지 일이라도 그것에 집중해서 해결하려고 노력하다보면 그게 더 효율적이라고 느껴질거야, 실제로도 그렇고. 또한 생산성을 높이기 위해서 가장 기본적인것들 부터 지키려고 노력해봐. 





제목을 성공하는 사람들의 9가지 습관을 알아보자고 의역하긴 했지만 사실 원래 직역을 하면 생산적인 사람들의 9가지 습관이 더 맞는말이야.

이 9가지 습관들을 지키려고 노력하는 너 자신을 보았을때 인생에서 성공할 확률은 당연히 더 높아질거라고 봐. 

3살 버릇 여든까지 간다"라고 하잖아? 지금이라도 안늦었으니 하나 하나씩 너의 습관들을 바꿔서 나름 ㅅㅌㅊ 인생을 살아보자!


해석전 원문은 http://www.forbes.com/sites/ilyapozin/2013/08/14/9-habits-of-productive-people/ 에 가면 볼 수 있어.



. .


반응형